تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/03/24 - 15:05
کد خبر: 473144

از آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران تا استعفای محسن رضایی/ امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

از  آزادسازی  پول‌های بلوکه شده ایران تا  استعفای محسن رضایی/  امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) بیست و چهارم خرداد ماه ۱۴۰۲هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) بیست و چهارم خرداد ماه ۱۴۰۲هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

مخبر: پول‌های بلوکه شده ایران در برخی کشورها آزاد شده است

 محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در جمع خبرنگاران گفت: اساسا از اول دولت یکی از برنامه‌های جدی ما کنترل تورم بود. در شهریور که دولت را تحویل گرفتیم تورم ماهانه ۵۹.۶ درصد بود که با کنترل ما به تورم ماهانه ۴۰ درصد رسیدیم و کل تورم سال ۴۶ درصد شد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ که مشکلات زیادی داشتیم. هم جنگ اوکراین، هم حذف ارز ترجیحی و هم قضایای اغتشاشات بود و با همه این مسائل موفق شدیم تورم سالانه را طوری به نتیجه برسانیم که نسبت به سال ۱۴۰۰ که هیچکدام از این‌ها نبود افزایش چندانی شاهد نباشیم و همان حدود ۴۶ درصد باقی بماند.
مخبر تأکید کرد: از اول امسال هم فروردین و هم اردیبهشت، هم تورم تولیدکننده و مصرف‌کننده شروع به کاهش کرد و در خرداد این کاهش بیشتر می‌شود.

زارع‌پور: اینترنت در روزهای کنکور قطع نخواهد شد

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا در ایام کنکور اینترنت حوزه امتحانی قطع خواهد شد؟ گفت: رئیس جمهور در جلسه روز یکشنبه دولت تاکید کردند سلامت آزمون برای ما مهم است و همه تدابیر را باید متولیان امر برای ارتقاء سلامت کنکور به عمل آورند، ولی اینترنت به هیچ وجه قطع نخواهد شد.

وی افزود: این در واقع دستوری است که آقای رئیس جمهور صادر کردند و مطابق آن نیز ما عمل خواهیم کرد.

سلاجقه: دولت اجازه نمی دهد مردم مرزنشین ما دچار مشکل آب شرب شوند

علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست هم در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: این خبر که آب سیستان و بلوچستان، دوهفته یا یک ماه دیگر قطع می شود کاملا کذب است.

وی افزود: دولت هرگز اجازه نمی دهد مردم مرزنشین ما که حافظ کیان کشور هستند دچار مشکل آب شرب بشوند.

سلاجقه همچنین تاکید کرد که  حقابه هیرمند بصورت دیپلماتیک در حال پیگیری است.

محرابیان: با تغییر ساعت کار ادارات شاهد صرفه‌جوییِ ۱۰۰۰ مگاواتی برق هستیم

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو هم گفت: توده بسیار بزرگی از سنگ و گل و لای از ارتفاع بسیار بالا وارد رودخانه شده است و ارتباط آب با شهر تهران و کرج قطع شد.

وی افزود: این واقعه در پایین دست سد کرج اتفاق افتاد و ما ناگزایر بودیم مسیر سیصدمتری را باز کنیم. اولین نکته انتقال ماشین آلات بود که تونل دسترسی مسدود شده بود و ما ماشین آلات را با روش های مختلف از مسیری باتلاقی عبور دادیم که ۴۸ ساعت این فرآیند طول کشید. بعد از انتقال تجهیزات، در حداقل زمان و در ۱۲ ساعت کانالی را حفاری کردند و ارتباط انتقال آب از دوشنبه انجام شد.

محرابیان تاکید کرد: همچنین با کدورت آب ناشی از گل و لای روبه رو شدیم که برای رفع آن هم تلاش شد و از دیشب تصفیه خانه‌های تهران در مدار تولید هستند و با ظرفیت کامل آب تولید می‌کنند.

توضیحات سخنگوی دولت در مورد استعفای محسن رضایی

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت هم ضمن قدردانی از زحمات اخیر محسن رضایی در سمت‌های مختلف گفت: ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ۱۱۲ جلسه در این دوره برگزار کرده که حدود ۱۵۰ موضوع در این جلسات مورد بررسی قرار گرفته است. ۲۸ جلسه سران قوا نیز برگزار شده که این جلسات بیش از ۳۰ مصوبه مختلف در حوزه‌های مختلفی همچون تجارت، اصلاح نظام بودجه، تورم، مسکن، کالابرگ الکترونیک داشته است.

وی افزود: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری اخیراً تغییراتی در ساختار شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا ایجاد کردند، ضروری بود که تمرکز بیشتری در این دبیرخانه صورت بگیرد چراکه فعالیت‌های این دبیرخانه فراقوه‌ای است و به هماهنگی سه قوه مربوط است و استقلال و تمرکز بیش از پیش می‌طلبید.

مرتضوی: افزایش حقوق بازنشستگان در پرداختی‌های اردیبهشت اعمال شد

سید صولت مرتضوی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی صبح امروز  هم درباره ترمیم حقوق بازنشستگان اظهار داشت: خوشبختانه افزایش حقوق بازنشستگان را بر اساس مُر قانون در اردیبهشت امسال اعمال کردیم و همه افزایش حقوق‌ها انجام شد.

وی درخصوص بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی یادآور شد: سعی کردیم در این بخش خدمات مشمول بیمه تکمیلی را توسعه دهیم آن بخش از بازنشستگان که تحت پوشش تأمین اجتماعی بودم و به مراکز درمانی ملکی ما مراجعه کنند تمام فرایند درمان آنها در ۳ سطح رایگان است و امیدواریم سلامت و سفره رنگین برای همه مردم خصوصاً بازنشستگان را داشته باشیم.

صحرایی: مدارس دولتی خارج از دستور‌العمل هیچ وجهی دریافت نمی‌کنند

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش هم در جمع خبرنگاران گفت:  در مدارس دولتی در ازای ثبت نام خارج از دستور العمل ها هیچ دریافت وجهی ندارند، اگر فعالیت فوق برنامه دارند بعد از اتمام فرآیند ثبت نام با مشارکت خانواده ها باید انجام دهند.

وی درباره نتیجه آزمون استخدامی هم گفت: خوشبختانه نتیجه آزمون استخدامی ابتدایی آماده شده، اعلام نتیجه به عهده ما نیست، اما یک متغیرهای دیگری در نتیجه آزمون تاثیر می گذارد مثل نرخ باروری که وزارت کشور باید در اختیار سازمان سنجش می گذاشت، در چند روز آینده نتایج آزمون اعلام می شود و  از هفته اول تیر ماه ارزیابی تکمیلی شروع می شود.

صحرایی همچنین اعلام کرد که  آزمون دیگری در ۱۲ مرداد ماه برای استخدام ۲۲ هزار دبیری برگزار می شود که ثبت نام آن ها از هفته آینده شروع می شود.

لطیفی: دولت برای اصلاح ساعات کاری لایحه می‌دهد

میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی هم در جمع خبرنگاران از لایحه دولت برای اصلاح ساعات کاری خبر داد.

وی افزود: طبق این لایحه دولت می‌تواند در شرایط خاص ساعات کاری را کاهش دهد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: اصلاحیه ای تحت عنوان یک لایحه به مجلس ارائه کرده ایم که این هفته در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد تا مجوز داشته باشیم ساعت اداری را در شرایط خاص بحرانی و مواردی مانند شرایط فعلی، یک مقدار کاهش دهیم.

وی ادامه داد: محدودیتی که داریم این است که قانون‌گذار تعیین کرده است، زمان ساعت کاری کارکنان دولت باید ۴۴ ساعت در هفته باشد. اگر این موضوع تبدیل به طرح شود دست ما در دولت بازتر خواهد بود تا بتوانیم ساعت ها را متناسب با شرایط کاری و شرایط عمومی جامعه تغییر دهیم.

منصوری: مصمم هستیم حتی‌الامکان پروژه جدیدی شروع نشود

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور هم پس از جلسه هیات دولت گفت: نهضت اتمام‌ پروژه های نیمه تمام در دولت با پیشرفت‌ فیزیکی بالا شکل گرفته است.

وی افزود: دولت پرهیز دارد که حتی‌الامکان پروژه جدیدی شروع نشود الا به ضرورت و به شرط بحرانی‌بودن. اگر پروژه بحرانی و نیاز ضروری کشور باشد دولت به شروع پروژه رضایت خواهد داد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top